کد مطلب:300695 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:126

او در طریق مردم است


فاطمه علیهاالسلام برای چه سیلی خورد؟ برای چه از خصم تازیانه خورد؟ آیا غرضش این بود كه شوهرش به پست و مقامی رسد؟ آیا نظرش این بود كه در سایه آن عنوانی كسب كند؟ مگر دختر پیامبر بودن كم افتخاری برای او بود كه او عقده كمبود رتبه را داشته باشد؟ مگر او از این افتخار و عنوان استفاده ای كرده بود؟

تاریخ نشان می دهد كه همه تلاش و اضطراب فاطمه علیهاالسلام، همه كوشش ها و فعالیتهای او برای مردم بود، در طریق خدمت به مردم


بود. او با از دست رفتن حق علی علیه السلام، حق مردم را غصب شده می دانست. او احساس می كرد كه دور داشتن علی از مقام خلافت ظلم به بشریت است. بدین نظر برای اینكه چنین ظلمی واقع نشود، حاضر است همه گونه رنجی را تحمل كند.

آن روز كه پدرش گردن بندی را در گردن فاطمه علیهاالسلام دید، با نگاهش بدو فهماند كه ضرورت مهمتری در پیش است باید بدان رسید. فاطمه گردن بند را از گلو بازكرد و به خدمت پدر فرستاد. پدر فرمود: فاطمه جان! تو از من هستی. ما باید با هم به درد مردم برسیم. و آنگاه از محل فروش آن بینوایی را سر و سامان داد.

او در طریق مردم آنچنان كوشاست، كه حتی حاضر نیست از مرگش هم برای فریب مردم استفاده شود و حتی كسی به بهانه حمایت از او و در نتیجه گول زدن مردم بتواند زیر تابوت او را گیرد و رهبری خود را به اثبات رساند.